Plánování firemní akce
Nicméně v tomto případě platí rčení “štěstí přeje připraveným” a je tedy vhodné nepodcenit přípravu a plánování. Programová skladba firemní akce se zpravidla liší dle účelu akce. Může se jednat o zážitky, sportovní program, teambuilding, kulturní vystoupení a další. Je dobré si definovat, co od akce očekáváme, např. zda chceme, aby se naši zaměstnanci jenom bavili, nebo aby měla akce také vzdělávací potenciál.
Zážitky pro firmy
V případě, že se jedná čistě o odměnu za dobře odvedenou práci, firemní večírek, popřípadě program pro obchodní partnery nebo VIP klienty, doporučujeme zvolit program formou zážitkové akce. Jedná se zpravidla o programy, v nichž není vyžadováno aktivní zapojení účastníků do programu, účast je čistě dobrovolná a jedná se vlastně o pasivní přijímání/prožívání určité aktivity.
Firemní zážitek ve formě adrenalinu
Může se ovšem stát, že se zážitková akce stane noční můrou a ne firemním zážitkem v pozitivním smyslu slova. V případě zvolení zážitků ve formě adrenalinových aktivit je dobré pozorně vnímat připomínky a pokyny adrenalinových profesionálů, kteří dané aktivity realizují. Zejména v případě aviatických aktivit je nutné brát v potaz povětrnostní podmínky a v případě špatného počasí na realizaci zážitkové aktivity netrvat. Adrenalin je jako firemní zážitek výbornou volbou, ale je nutné ho realizovat s rozmyslem.
Gurmánský zážitek
Zážitek může mít kromě adrenalinu i gurmánskou formu. Např. degustace vín, degustace čokolády, výroba vlastních čokoládových pralinek nebo workshop vaření může oslovit takové účastníky, kteří adrenalinu zrovna neholdují. Výhodou těchto zážitkových akcí je to, že je lze zpravidla realizovat v průběhu celého roku, nezávisle na ročním období a počasí.
Zážitek ve formě firemní cesty
Firemní cesty jsou nabízeny klientům zejména celou řadou cestovních firem a agentur. Firemní cesty mají poměrně blízko ke klasické rekreaci. Účastníky zpravidla čeká exotická lokalita, příjemný hotel, delegát a nenáročný zážitkový program. Součástí takové firemní akce však zpravidla bývá i pracovní část, která bývá realizována obvykle v kongresových sálech hotelů.