Unikněte ze spárů La Manche díky mobilní únikové hře

Unikněte ze spárů La Manche díky mobilní únikové hře

Víte, co spojuje čísla 350, 172, 40 a 23? Jedná se o čísla charakterizující Lamanšský průliv, anglicky známý taky jako English Channel (česky přeloženo Anglický kanál). 350 km je délka tohoto kanálu, který propojuje břehy Velké Británie a Francie. Číslo 172 vyjadřuje maximální hloubku kanálu v metrech.

Necelých 40 minut trval historicky první let přes kanál La Manche, který letos v roce 2019 bude slavit již 110. výročí od této slavné události. Tímto odvážlivcem se stal francouzský vynálezce a konstruktér Louis Blériot. Úspěšný letecký pokus se uskutečnil na základě soutěže vyhlášenou britským deníkem Daily Mail. Soutěžilo se o tehdy vysokou sumu 1000 liber.

Poslední číslo 23 odpovídá počtu českých plavců, kteří pokořili vody Lamanšského průlivu od roku 1971 do současnosti. Úspěšných pokusů z českých plaveckých řad bylo dokonce 29, protože někteří plavci bojovali opakovaně o překonání časového rekordu. Mezi plavci se objevily taky ženy, z nichž nejznámější je Yvetta Hlaváčová, která dokonce po nějakou dobu držela český rekord. Národní rekord a čtvrtý světově nejlepší čas drží Rostislav Vítek, který kanál přeplaval za 7 hodin a 16 minut.

Dostaňte se z Calais do Doveru

Dneska nemusíte pouze lítat, plavat nebo využívat lodní dopravy, abyste se dostali z jednoho břehu na druhý. V roce 1994 byl zprovozněn tunel pod kanálem, který je světově znám pod názvem Eurotunel. Se svou délkou 49,4 km (38 km je pod hladinou moře) je druhým nejdelším tunelem na světě. Propojuje francouzské Calais s britským Folkestone. Můžete se tak projet vlastním autem z kontinentální Evropy na Britské ostrovy. V tunelu navíc jezdí vysokorychlostní vlaky Eurostar, které propojují Londýn s Paříží a Bruselem.

Ačkoliv byl tunel zprovozněn na sklonku minulého tisíciletí, myšlenka na jeho ražbu je výrazně starší. Prvotní nápady na podmořské propojení Velké Británie se zbytkem Evropy se objevily už v roce 1802. Následujících cca 160 let vznikaly různé návrhy, které se ale nesetkaly s pochopením ze strany Britů. Obávali se zejména o bezpečnost pasažérů v tunelu. V 70. a 80. letech 19. století se dokonce začalo se stavbou, ale opět zasáhla britská vláda a práce zastavila. Později byla stavba zastavena ještě jednou, ale to už se jednalo o ekonomické důvody.

Escape Box vás přenese do minulých let

Vítejte na pravidelné námořní lince přes kanál La Manche. Žádná železnice ani silnice z Francie do Anglie není k mání. Navíc se ocitáte v zapeklité situaci, kdy jste se nechtěně dostali do zápletky s pašeráky drog. Máte jen omezené prostředky a tři kufry, ze kterých musíte v určitém časovém limitu získat jejich obsah - pašované peníze.

Escape Box je jedna z novodobých únikových her, která není lokalizována v místnosti. Rovněž pro ni neplatí omezení na počet hráčů, který se u standardních únikovek pohybuje okolo pěti členů týmu. V této mobilní hře se může zapojit hned několik pětičlenných týmů. Hra tak kombinuje prvky klasických únikovek s venkovními firemními akcemi.

Objevujte perličky okolo kanálu La Manche

Lamanšský průliv byl uměle člověkem propojen teprve nedávno. Stalo se tak až v roce 1994, kdy byl slavnostně otevřen Eurotunel. Jeho vzniku ale předcházelo téměř 200 let bojů s britskou vládou a následně financemi. Plavbu na lodi dneska využívají jen turisté k pokochání se Doverskými útesy anebo tvůrci únikových her, kteří chtějí přijít s novým tématem. La Manche se tak objevuje v netradiční únikovce nazvané Escape Box.