Zážitkový call s obchodními partnery

Zážitkový call s obchodními partnery

Před koronavirovou dobou bylo dobrým zvykem zvát významnější obchodní partnery na pracovní obědy, případně pro ně přichystat nějaký zajímavý program, ať už sportovní, nebo kulturní. Poslední rok této praxi učinil přítrž, nicméně obchody běží dál a dobré pracovní vztahy je dobré udržovat i on-line.

Neformální jednání

Velkou výhodou jednání při jídle, během sportu nebo nějaké akce, je určitá spontaneita. Mimo kancelář jsou lidé obvykle uvolněnější a je snazší s nimi navázat vztah a přesvědčit je o své věci.

Koronavirus zasáhl do dění po celém světě a osobní schůzky kvůli němu byly na více než rok v podstatě zrušeny. Otevřely se dveře do virtuálního světa – zaměstnanci zůstávali doma na home-office, jednání už se odehrávala výhradě přes počítač nebo přes telefon.

Naučili jsme se sice pracovat s programy na vzdálené setkávání, koupili si nová sluchátka, zprovoznili mikrofony a přeorientovali se na virtuální komunikaci. Z těchto schůzek se však bohužel vytratila ona výše zmiňovaná spontaneita, pryč je  společenský zážitek i navazování pevnějších vztahů s obchodními partnery.

Z on-line schůzek se stala nutnost, během které vyřídíme ty nejdůležitější věci, a rychle přecházíme na další agendu. A to je velká škoda!

Obědová schůzka

Nejjednodušší varianta, jak se navrátit ke starým dobrým zvykům, je zorganizovat virtuální společný oběd. Ať už se s lidmi na druhé straně dohodnete, že důležitá témata proberete pří jídle, nebo rovnou zorganizujete zavážku jídla pro všechny z vaší oblíbené restaurace, rozhodně to zlepší atmosféru během neosobního počítačového jednání.

Kultura a zábava především

Různé setkávání během koncertů nebo společenských akcí, můžete částečně nahradit, pokud své obchodní partnery pozvete na některý z on-line koncertů, se kterými se roztrhl pytel. Navíc, pokud to bude třeba charitativní vystoupení, můžete nenásilně předvést altruistické stránky svého podnikání a ještě prospět dobré věci.

Zajímavou variantou může být i výběr virtuální degustace. Má punc společenského zážitku, působí luxusně a většina lidí na jídlo slyší.

Ukažte svou odvahu

Firmy zprostředkovávající zážitky se stihly poměrně rychle přeorientovat na on-line, a tak teď můžete své obchodní partnery překvapit pozvánkou k nějakému virtuálnímu dobrodružství. Stačí vybrat on-line únikovou hru, treasure hunt nebo třeba virtuální kvíz a společná zábava může začít.

Uznáváme, že tohle už chce trochu odvahy. Pokud jste však malý kolektiv, který si potrpí spíš na neformální jednání, je toto ideální volba.  Hra vás s potenciálními kolegy nebo třeba investory sblíží a zajistí, že na vás jen tak nezapomenou. Rozhodně je to krok, který vás odliší od konkurence.

Zaujměte originální komunikací

I navzdory problémům spojeným s pandemií stále existují způsoby, jak může firma zaujmout své potenciální obchodní partnery nebo třeba nalákat do svých řad nějaký nový talent. Doporučujeme nerezignovat na důležitost neformální komunikace. Neváhejte a překvapte své klienty a kolegy pozváním na zážitkový call.