Let balonem, vznášení ve větrném tunelu, únikové hry nebo třeba putování historickými částmi měst a hledání pokladu. To jsou jen příklady mnoha zážitků, které se dají koupit. Rozhodně nefungují jen jako vánoční dárek, ale jsou vhodnou pozorností po celý rok.
Kdo nelétá není Čech
A co v současné době nejvíc letí? Rozhodně létání. Lidé milují létání ve větrném tunelu, lety horkovzdušným balonem nebo seskoky padákem nebo tandemové paraglidingové lety. Mezi další oblíbence patří stále se rozvíjející únikové hry, kdy se v určeném časovém limitu musí skupina lidí dostat z nějaké místnosti. To samozřejmě není jen tak. Povede se to, až když splníte všechny úkoly.
Proč jsou zážitky lepší než klasické dárky?
Klasické dárky mají rozhodně své kouzlo a nikdy ho neztratí, ale pořádný zážitek má ještě něco navíc. Jsou to úžasné vzpomínky na něco, co by si lidé třeba ani jinak nekoupili nebo neodvážili koupit. Je dobře, že se ustupuje od hromadění, často zbytečných, věcí a darují se raději akce, kde můžete zapojit fantazii, užít si chvíle strávené s rodinou či kolegy z práce a absolvujete něco, na co byste možná jinak neměli odvahu.
-
Na skvělé věci se všichni těšíme: zážitkové dárky vyvolávají radost ještě předtím, než k nim vůbec dojde.
-
Skvěle investované peníze: z výsledků studie publikované v roce 2014 vyplývá, nová zkušenost nebo zážitek nám nakonec přinesou mnohem více štěstí a pozitivních emocí než hmotný dar.
-
Sdílené štěstí: zážitkové hry nebo růztné akce většinou nezažíváme sami, ale s partou přátel či kolegů z práce. A sdílené štěstí je vždy mnohem větší, než když je člověk sám.
-
Věcné dárky budí závist: vždy má někdo něco většího, lepšího a dražšího. Asi z toho důvodu také hmotné dary často nebudí právě chvályhodné pocity. Na hmotné dárky si rychle zvyknete a v podstatě na ně i zapomenete, ale vzpomínky na to, jak jste proletěli naši zem v balonu, vám zůstanou navždy.