Zajímavý je fakt, že mnohem více se mezi diváky televize ujaly různé verze parodie na tento pořád. Například trio Jiří Lábus, Oldřich Kaiser a Jiřina Bohdalová natočili parodickou scénu “Jste slabší, máte padáka”. Video na youtube má přes sto tisíc zhlédnutí. Nejedná se o jedinou parodii vědomostní soutěže. V estrádě Tele Tele je tento kousek od Novy zparodován pod názvem “Nejsrabší, máte padáka.”
Legendární milionář
Ze všech televizních soutěží se do povědomí diváku pravděpodobně nejvíce zapsal pořad “Chcete být milionářem?” s charismatickým Vladimírem Čechem v roli moderátora. Předlohou české verze byl britský pořad Who Wants to be a Millionaire? Snad právě vysoké zisky za “pouhé” zodpovězení 15 vědomostních otázek přitahovaly diváky opakovaně k obrazovkám. Alespoň v jeho začátcích.
Na Nově se vysílal první díl v říjnu 2000 a po několika změnách na postu moderátora běžel až do roku 2005. Vladimíra Čecha tak nahradil herec Martin Preiss a poté Ondřej Hejma. Úspěch už se nedostavil, a tak přišla tříletá pauza.
Poté v roce 2007 se Prima snažila napodobit kdysi úspěch novácké soutěže, ale se svým Milionářem příliš neuspěla. První díl uváděl Roman Šmucler. A byl zároveň i posledním moderátorem, protože Prima kvůli malé sledovanosti pořad stáhla.
Uběhl opět nějaký čas a Nova se nechala inspirovat německou předlohou pořadu. Na post moderátora dosadila Marka Vašuta a začala začátkem roku 2016 vysílat pořad znovu. Ale ještě tentýž rok byl pořad opět stopnut. Aktuálně od 21. června je Chcete být milionářem vysílán každou středu na Nově.
Čech byl legendou pořadu
O tom, že Vladimír Čech je nezapomenutelně spojován s vědomostním pořadem, svědčí hned dvě fakta. Po jeho smrti v roce 2013 odvysílala televize Nova několik repríz starších dílů na Telce (dnešní Nova Gold).
Pamatujete na píseň Milionář od Jaromíra Nohavici? Hlavním aktérem písničky je Franta Šiška, který vyráží do milionářského klání. Po nápovědě od kamaráda, padesát na padesát i hlasování diváků s úspěchem bere tisícovku a vyráží vlakem zpět do Ostravy.
V televizi za poslední roky proběhly ještě další vědomostní soutěže, například Riskuj, Kde domov můj nebo stále běžící AZ-kvíz. Jejich hlavním účelem je spíše pobavit, ale pozorný divák si může rozšířit i znalostní obzory. Procvičování mozku v mladším věku se nám vrací pak ve staří, kdy je větší pravděpodobnost, že se vyhneme stařecké demenci. Pokud nemáte odvahu vyrazit do televize, udělejte si s kolegy podobnou vědomostní soutěž v rámci teambuildingu.